21 maj... Sydney, CBD, China town, Paddies = Shopping

Hej hopp..

Besvikelsen ar stor.. Har trodde vi att ni laste varan blogg.. Mommo ar allt trogen laser, tack for det Mommo Siv och Mamma Eva-B for informationen om Roasters... Nu kanns det lite battre att inte missa Roasters under sommaren i alla fall. Roasters ar nagat som kommer mycket pa tal under vara nostalgier om hemma landet. Storgatan kan ju for ovrigt fa finas upp, ni far allt finna er ett annats stalle att fika pa i sommar i sadana fall. Vi diskuterade just att har borta kan man nog besoka ett nytt kafé hela ens liv och anda aldrig ga till samma... underligt fenomen.

For ovrigt har vi shoppat lite, tillsammans har vi sammlat pa oss. 5 par skor, 2 kjolar, ett par shorts, 1 vaska och kinesiska bakelser (de smakar allt underligt, man gar darifran otilfredstall men matt... haha)

Annars hander det inte sa mycket for oss, hosten ligger tjock vissa dagar och andra beter sig vadret som om det vore var i luften... Vi soker jobb for fulla muggar och haller tummarna. Hostelet dar vi bor nu, 'Chili Blue', ar riktigt trevligt och idah lyckades yve kamma hem en lunch for endast 3 kronor da hon tog agg och ost fran gratisfrukosten samma morgon. Trevligt ar ocksa att de har gratis varmkorv och brod pa sondagar och mandagar medan det kostar 50 cent (3 kr0 )andra dagar, vi klagar inte.

Hade varit kul att slanga upp nagra bilder till er, tyvarr sa har vi upptakt att datorerna har pa hostelet lider av samma virus sa vi vagar inte... Tanker er detta, Yve och Malin efter nagar tusen bullar och en storstad i bakgrunden med neonljus och tutande bilar sa ser ni nog ratt. Nu blire middag och sedan mest troligt ackligt kaffe med lite kortspel.

Over and out!
/Yve och Malin

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hallå där :)



Ja-a ni, här hemma rullar allt på i vanlig takt.

Skola varvas med övningskörning... jag tror det här med körkortet har varit den värsta tiden hittils i mitt liv. Jag menar, jag HATAR att köra bil... rena dödsfällan att ge sig ut på vägarna. Haha ;P

Skolan är snart slut iaf :) Så det ska blir skönt.



Nu måste jag gå och lägga mig på soffan ett tag... har nå jävulskt ont i ryggen känner jag (skyller det på körkortet också :P).



/Emilia - trogen bloggläsare!

2009-05-21 @ 14:24:31
Postat av: Anonym

Ja hörrni det är mycket gnäll om att vi är dåliga på att kommentera :p

Men jag menar vissa kanske har skola och två jobb att sköta medan ni lever livet!!

Så sluta nu gnäll.

Istället så kan ni vara glada över att någon kommenterar överhuvudtaget, hur många kommenterar min blogg!!?? ha

Nej men skämt osido, jag, Micke och Asta har varit på expedition idag och kollat in Åsberget som ligger just ovanför vår lägenhet haha det gick inte så bra för vi hittade inte den riktigt stigen så vi traskade där mitt i skogen, till slut kom vi upp till toppen och hittade där vägen ner..

Vi har också grillat fläskfilé till middag sen ska jag börja jobba kl.18 till 03 så får hoppas att det blir lugnt i alla fall ikväll..



Jag har bara sista två tentorna kvar av skolan nu så om ett tag borde det bli sommarlov, YAAAY!!

Då blir det heltid på Pagoni men också många helger med Taxi..

Nästa helg ska vi åka och vara barnvakt åt UUUgo ;p

Han kallar oss för Ita och Icke!! haha sötnöten..



Men nu ska jag gå och mysa med min gubbe så ha det bra.. Och jag ska försöka kommentera mer..

Pusssssssss saknar er

2009-05-22 @ 16:17:52
URL: http://doihaveachance.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag håller med om att ni gnäller förbannat mycket. jag har fått EN kommentar av min kära syster malin och min blogg har funnits i över ett år, och den kommentaren fick jag när du fortfarande var hemma. engagera dig så gör jag detsamma. :P



nu är det fredagkväll, vi har alla legat i soffan och kollat på lite pistvakt. det var roligare när man var mindre. jag och mamma började kratta och rensa lite i blommrabatten igår vilket resulterade i att jag brände sönder mina axlar och nacken. idag var vi på stan en sväng, for och handlade och sa hejdå till mormor innan jag och angelica pyser iväg på måndag. så hela morgondagen går nog åt till att packa och på söndag blir det kontrollcheck på väskan. vi hörs! puss och kram.

2009-05-22 @ 21:14:33
Postat av: mormor

Ta de me ro tjejer, en o annan i alla fall, haha.kryptiskt! Mulet ngr. droppar väta. Kramar.

2009-05-23 @ 08:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0