Tjingtjong.

Hallaj!

Nu har vi varit pa aventyr till Fraser Isand. Kan ni tanka er 9personer (4 svenskar, 1 finne, 1 norrman, 2 engelskor och 1hollandare )i en rosa bil ute pa en o som bestar av sand.
Vi sov o talt 2 natter med dingos som dels bet sig in i 2talt och annars strok runt. Forutom stora spinlar, sand och mer sand, bromsar overallt sa var det riktigt trevligt. Sa vi har levt riktigt vildmarksliv, lange sen man gjorde det sa det var kul.
Var och badade i lake wabby, lake mackenzie, eli creek, spanade in skeppet maheno som ligger pa stranden, indian heads ja och en massa annat ocksa.  Slanger val upp na bilder sa smaning om. vet att det drojer med bilder och videos men den som vantar pa nagot gott...

Ja idag ska jag, yve, nina och becci aka vidare till Bundaberg. Sa nu vet nu vart vi ar pa vag.



Lets imagen this... 4 sweeds, 2 britts, 1 norweigan dude another one from finland and a well travelded woman from holland... on an Island, madeoutof nothing but sand... Gorgeus if I may say so myself. We survive 2 ight fairly well, if you dont count the dingos eating their way into 2 tens and lurking around us all night or the huge spiders seemeing to be everywhere.. But through and through it was beautiful and amazing, the island is something out of its world. We've swam in the cristal clear water of lake mckenzie, escaped catfish(that we did not see) in lake wabby, floasted own eli creek and looked at the shipwreck maheno, climbed smaller mountains and tracked through bushes of rainforret... Amzing amazing amazing and well throw up some picks for u guys later:)

Today were off again, destination bundaburg. Me, Malin, Nina and Becci will try to get a job u there so that we can stay abit longer. there is still places that we want to see and people we need too mee:)



Hores! / talk to us later

Malin o Yve

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter ju strålande roligt :D

Här har det blivit underbar vår, jag och Micke cyklade till Frendo igår för att inviga cyklarna för våren helt underbart så nu blir det cykla till jobbet framöver, då kanske man kan förlora några kilon på köpet haha ;)

Jag vet att du har haft planer på att ringa Yve men jag kan säga så mycket som att det i så fall måste göras innan halv elva på vardagarna eller på helgerna innan 18 för övrig tid så jobbar jag i princip. Sedan åker jag till sthlm sön 29 mars, sen Egypten den 31:a och kommer tillbaka den 8 april till Övik.



Men Asta mår super och vill träffa er så ni måste börja dra er hemåt snart ;p

Skolan går inte så där jätte bra för det känns nästan som att jag gett upp, har fyra stycken grejer som ska vara klar innan jag åker (vilket är om en vecka) plus att jag börjar ett nytt moment av kursen samma dag som jag åker iväg och ja kaos i mitt huvud för jag hinner inte med två jobb, skola och lillbäbisen.!! Men får se hur det går det kanske löser sig till slut..

Hoppas ni har det underbart och ni vet att ni FÅR KOMMA HEM NÄR NI VILL :D



Pusss puss älsklingar

2009-03-20 @ 08:50:28
URL: http://doihaveachance.blogg.se/
Postat av: Anonym

JAG SKREV EN SKIT LÅNG KOMMMENTAR MEN BLOGGJÄVELN TOG JU TYP BORT DET SÅ NU BLEV JAG JÄVLIGT FÖRBANNAD..!!



Därför har jag valt att göra om inlägget en annan dag.. HATAR blogg.se oftast(inte alltid).....

2009-03-20 @ 08:52:20
URL: http://doihaveachance.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj nu såg jag att det visst hade kommit fram hehe ;p



Så glöm det förra inlägget och bli inte irriterade när ni först blir glada över att ni åtminståne har tre kommentarer och sedan ser att de är alla från mig hahaha :p Inte med mening, skyll på blogg.se

2009-03-20 @ 08:53:46
URL: http://doihaveachance.blogg.se/
Postat av: Moster Eva

Hej o stort grattis till Malin på födelsedagen. Blir inte ett dugg avundsjuk på er för har har vi oxå sol o sand (på gatorna). Saknar er båda två.

Pussar o kramar till er.

2009-03-21 @ 20:03:48
Postat av: Mamma Eva-B

Vi har oxå solsken men ni har nog mkt varmare.Tänk va mkt ni får uppleva o se.Så jag hoppas verkligen att ni få ett arbete så att ni kan stanna ett tag till overthere.Pappa o jag kommer oxå att få se nya ställen imorgon när vi åker till STHLM o sedan Frankfurt därefter Dublin. Jag ser framemot Tina Turners konser.Tack Yvve att du föreslog pappa detta.Vi hörs igen kring den 29 el 30:e TUSEN KRAMAR TILL VÅRAN ÄLSKADE DOTTER. GE en kram till Malin oxå.

2009-03-23 @ 08:19:05
Postat av: mormor

Grattis så här i efterskott, vet inte om grattismejlet lyckades. Sol ute , kanske hinner ja ut idag, ska klä om kökssoffan nu. Vi höres. Kramar till er båda 2.

2009-03-23 @ 11:02:50
Postat av: Anki

Hej tjejer! Vilka härliga äventyr, gissar att du Malin trivdes på din födelsedag...Jättestort grattis och kram!! Här är inte saker lika roliga, har varit sjuk, nu är Nelly sjuk när hon just har börjat dagis och jag börjar jobba på onsdag! D känns kul att börja jobba igen...som du vet händer inte mkt p-niemi..Don't let the bed bugs bite you..Ta hand om Er // Anki

2009-03-30 @ 22:03:19
Postat av: [email protected]

fy fan tillbaka till verkligheten. Vi möts utav full jävla vinter ssnö överallt nä tacka vetjagDublin där är det gemytligt rofullt och vår i luften. Resan var bra bra trevlig liten ort lätt att hitta här,språket inga som helst problem hade vi.Nu gäller den grå vardagen framtill semestern i juni-juli. Då bärdet av till Gotland där skall vi fira midsommar första gången utanför Norrbotten.



Bra för den här gången, sök nya jobb alternativ nya mål på er resa, bli inte fast på en och samma ort.



Hej då

2009-03-31 @ 16:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0